Ailemi nasıl şikayet ederim?
Vatandaşlarımız ALO 183 sosyal yardım hattına 0 (501) 183 0 183 numaralı telefondan günün her saati ulaşabiliyor. İhmal, istismar, şiddet vakaları, bakım ödeneği, sosyal yardım gibi yardım modellerimize yönelik başvuruları ALO 183 üzerinden inceliyoruz” dedi.
Kanıt olmadan şikayetçi olunur mu?
Merhaba, Kanıt veya destekleyici belge olmadan yapılan bir şikayet karmaşık yasal sonuçlara yol açabilir. Şikayetin doğruluğu kanıtla desteklenmiyorsa, şikayet edilen kişiye zarar verilmesi olasılığı yüksektir.
Savcılığa gitmeden suç duyurusu nasıl yapılır?
İnternet üzerinden doğrudan savcılığa başvuruda bulunmak mümkün değildir ancak internet üzerinden suç duyurusunda bulunmak mümkündür. Bu amaçla e-devlet ve CİMER gibi platformlara başvuruda bulunulabilir.
Bir kişiden şikayetçi olmak için ne yapmalı?
Suç duyurusunda bulunmak için polis karakoluna, jandarmaya veya doğrudan savcılığa gidebilirsiniz. Sıradan bir suçun mağduruysanız veya ihbar gerektirmeyen bir suçtan haberdar olduysanız ilk düşünceniz jandarmaya veya polis karakoluna gitmek olabilir.
Aile içi şiddette polis ne yapar?
Şiddet mağdurları veya şiddet tehdidi altında olanlar, kendilerine en yakın polis veya jandarma karakoluna başvurarak şikâyette bulunabilirler. Polis veya jandarma, acil eylem gerektiren durumlarda önleyici ve koruyucu tedbirleri alacak ve diğer durumlarda davayı savcılığa sevk edecektir.
184 şikayet edince ne olur?
Raporu alan tütün ekibi derhal verilen adrese giderek raporu yerinde değerlendirir. Denetim ekibi bir ihlal tespit ederse gerekli önlemler alınır ve denetim görüntüleri ve raporları sistem üzerinden merkeze iletilir.
Rahatsız eden birini savcılığa verince ne olur?
Soruşturma başlatma: Cumhuriyet savcısı delilleri inceleyerek soruşturma başlatabilir. Cezai işlem: Soruşturma sonucunda suçlu kişiye karşı cezai işlem başlatılabilir. Koruma kararı: Cumhuriyet savcısı suçlu kişiye sizinle iletişime geçmesini yasaklayan bir koruma kararı çıkarabilir.
İhbar eden kişi bulunur mu?
Tüm raporların gerçek olarak kabul edildiği POLİS İHBAR HATTI 155’e gelen rapor sisteme aktarılır ve gelen tüm raporlar belirli bir gizlilik seviyesiyle kaydedilir ve raporu yapan vatandaşın kimliği asla başkasına açıklanmaz. Polis İHBAR HATTI 155’e gerekli tüm bilgileri vermek, kanıt sağlamak ve işlemi tamamlamak…
Bir şikayet kaç günde sonuçlanır?
BAŞVURUMA CEVAP ALMA SÜRESİ NE KADARDIR? 1) 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun kapsamındaki talep ve şikâyetlere cevap verme süresi 30 gündür. 2) 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamındaki taleplere cevap verme süresi 15 iş günüdür.
Beni rahatsız eden birini nasıl şikayet ederim?
Şikayetinizi ilgili mahkemedeki savcılığa şahsen iletebileceğiniz gibi UYAP üzerinden online olarak da iletebilirsiniz. Ancak UYAP Vatandaş Portalı üzerinden dilekçe göndermek için elektronik veya mobil imza kullanmanız gerekmektedir.
Polise şikayet ettikten sonra ne olur?
Suç duyurusunun emniyete yapılmasının ardından, polis konuyu ilgili Cumhuriyet savcılığına bildirir, Cumhuriyet savcılığının emir ve talimatları doğrultusunda soruşturmayı yapar, soruşturma raporu düzenler ve dosyayı Cumhuriyet savcılığına gönderir.
Şikayet edilen kişiye ne denir?
Şikâyetçi gerçek kişi olabileceği gibi şirket, vakıf, dernek vb. de olabilir. Ayrıca tüzel kişi, örneğin özel kişi de olabilir. Tüzel kişiler, yetkili makamlara şikâyette bulunma hakkını kullanırlar.
Şikayet eden kişinin kimliği açıklanır mı?
CIMER’e şikayette bulunan kişilerin kimlik bilgilerinin açıklanıp açıklanmayacağı sorusu sıklıkla gündeme gelmektedir. CIMER’e başvuruda bulunulduğunda, başvuruyu yapan vatandaşların kimlik bilgileri gizli tutulur.
Şikayetçi olmak sicile işler mi?
İşlenen her suç sabıka kaydına geçmez. Şikayette bulunan kişi, yargılama tamamlanana kadar şikayetten vazgeçmemeli ve herhangi bir uzlaşmaya varmamalıdır.
Telefonla rahatsız eden kişi nereye şikayet edilir?
“Tüketiciler, rızaları olmaksızın kendilerine yapılan rahatsız edici telefon görüşmeleriyle ilgili olarak aşağıdaki hususlara dikkat etmelidir: Şikâyetler, e-Devlet Kapısı, İYS veya Ticaret Bakanlığı internet sitesi üzerinden elektronik ortamda veya şikâyetçinin ikametgahının bulunduğu yerdeki Ticaret Bakanlığı İl Müdürlüğüne yazılı olarak yapılabilir.
Polise şikayet ettikten sonra ne olur?
Suç duyurusunun emniyete yapılmasının ardından, polis konuyu ilgili Cumhuriyet savcılığına bildirir, Cumhuriyet savcılığının emir ve talimatları doğrultusunda soruşturmayı yapar, soruşturma raporu düzenler ve dosyayı Cumhuriyet savcılığına gönderir.
Rahatsız eden birini savcılığa verince ne olur?
Soruşturma açma: Cumhuriyet savcısı delilleri inceleyerek soruşturma açabilir. Cezai kovuşturma: Soruşturma sonucunda, bozguncuya karşı cezai kovuşturma başlatılabilir. Koruma kararı: Cumhuriyet savcısı, suçlunun sizinle iletişime geçmesini yasaklayan bir koruma kararı çıkarabilir.
Şikayet etmek istiyorum nasıl yapılır?
Şikayetler CİMER’e e-devlet fonksiyonu veya Cumhurbaşkanlığı web sitesi üzerinden iletilebilir. Şikayet ve talepler ayrıca ALO 150’ye telefonla veya İletişim Müdürlüğü’ne mektup veya faks yoluyla iletilebilir.
Alo 184 nedir?
Sağlık hizmetlerine ilişkin soru ve öneriler Sağlık Bakanlığı ALO 184 İletişim Merkezi’nde değerlendiriliyor.