İade almamak yasal mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, mağazada görüntülenerek satın alınan ürünler için cayma hakkı öngörmemektedir. Kanuna göre mağazalar, sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.
Hangi durumlarda iade alınmaz?
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
İade kabul etmeyen satıcı nereye şikayet edilir?
Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.
Koşulsuz iade hakkı kaç gün?
İnternet veya telefonla yapılan alışverişlerde, kararlaştırılmış bir teslimat süresi verilmemişse, satıcı en geç otuz gün içinde malı göndermelidir. Mallar bu süre içinde gönderilmezse, tüketici sözleşmeyi feshetme ve on dört gün içinde tüm ödemeleri yasal faiziyle birlikte geri alma hakkına sahiptir.
Satıcı iade kargoyu almazsa ne olur?
Ürünü geçerli süre sınırı içinde göndermezseniz ne olur? Bireysel bir satıcıysanız ve ürünü satın alma tarihinden itibaren 3 iş günü içinde veya kurumsal bir satıcıysanız, ilanı yerleştirirken belirttiğiniz süre içinde göndermezseniz, işlem sistem tarafından otomatik olarak iptal edilir ve ödeme alıcıya iade edilir.
14 gün koşulsuz iade hakkı kalktı mı?
E-ticaret kapsamındaki mesafeli sözleşmelerde cayma hakkının 14 güne uzatılması 1 Ocak 2024 tarihinde yürürlüğe girecektir. Cayma hakkının kullanılması hariç olmak üzere yeni düzenlemenin hükümleri 1 Ekim 2022 tarihinde yürürlüğe girecektir.
Satıcı para iadesi yapmak zorunda mı?
Mağazalardan satın alınan ürünler için cayma hakkı: 6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, mağaza veya işletmede görüntülenerek satın alınan ürünler için cayma hakkı öngörmemektedir. Mağazalar bu kanun uyarınca bu tür iadeleri kabul etmekle yükümlü değildir.
Koşulsuz iade ne demek?
Tüketiciler, mesafeli alışverişlerde (örneğin internet, telefon) 14 gün, kapıda ödemeli alışverişlerde 14 gün, taksitli alışverişlerde ise 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve ceza ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.
Mağazadan alınan ürünlerde iade hakkı var mı?
Yasaya göre mağazadan nakit alışverişlerde, kusur olmadığı sürece ürünü iade etme veya değiştirme hakkı yoktur. Üründe kusur varsa tüketici 6 ay içinde bunu fark ederse iade veya değişim talebinde bulunabilir.
Satıcı iadeyi onaylamazsa ne olur?
Satıcı iade edilen ürünü teslim aldıktan sonra 48 saat içinde onaylamazsa sistem tarafından otomatik olarak onaylanmış sayılır ve bankaya bağlı olarak 1-5 iş günü içinde tutar iade edilir. Satıcı gerçek kişi ise ürün bedeli iade edilir, hizmet bedeli iadeye dahil değildir.
Kutusu açılan ürün iade edilir mi?
Ayrıca, cayma hakkı süresi dolmadan önce tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlerde Yönetmelik kapsamındaki cayma hakkının kullanılması mümkün değildir. Açılmış ve montajı yapılmış ürünlerin iadesi mümkün değildir.
Ayıpsız misli ile değişim ne demek?
Satıcı, alıcının seçim hakkını kullanmasını, derhal ayıpsız benzer bir malı teslim ederek ve uğradığı bütün zararı tazmin ederek engelleyebilir. Alıcı, sözleşmeden dönme hakkını kullanır ve şartlar bunu haklı kılmazsa, hâkim satılan şeyin onarılmasına veya satış bedelinin indirilmesine karar verebilir.
Hangi ürünler iade edilemez?
E-ticarette iade edilemeyen ürünler hangileridir? – Teknoloji ürünleri* – Hijyen ve sağlık ürünleri – Hizmetler. … – Son kullanma tarihi olan ürünler. – Kişiselleştirilmiş ürünler – Kopyalanabilen elektronik ürünler.
1 ay sonra iade edilir mi?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Para iadesi yapmayan firmaya ne yapılır?
Şirket parayı iade etmezse ve tüketici işleminin bedeli kanunda belirlenen limitlerin altında kalırsa, işlemin yapıldığı veya tüketicinin ikametgahının bulunduğu yerdeki il veya ilçe tüketici hakem heyetlerine şikâyette bulunulması gerekir.
Satıcı para iadesi yapmak zorunda mı?
Mağazalardan satın alınan ürünler için cayma hakkı: 6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, mağaza veya işletmede görüntülenerek satın alınan ürünler için cayma hakkı öngörmemektedir. Mağazalar bu kanun uyarınca bu tür iadeleri kabul etmekle yükümlü değildir.
Para iadesi yapmayan firmaya ne yapılır?
Şirket parayı iade etmezse ve tüketici işleminin bedeli kanunda belirlenen limitlerin altında kalırsa, işlemin yapıldığı veya tüketicinin ikametgahının bulunduğu yerdeki il veya ilçe tüketici hakem heyetlerine şikâyette bulunulması gerekir.
İade almayan satıcıya ne yapılır?
Satıcının ayıplı mal ile ilgili seçimlik haklarınızı kullanmanıza izin vermemesi halinde, satın aldığınız malın değerine bağlı olarak tüketici hakem heyetine veya tüketici mahkemesine başvurma seçeneğiniz bulunmaktadır.
Teslim alınmayan ürünün iadesi olur mu?
Ürün, öngörülemeyen sebeplerden dolayı zamanında teslim edilemezse: Alıcı, ödemeyi kredi kartı ile yapmış ise ve sonra iptal ederse, bu iptalden itibaren 14 gün içinde ürün bedeli bankaya iade edilir, ancak bankanın alıcının hesabına 2-3 hafta içerisinde aktarması mümkündür.
Tavsiyeli Bağlantılar: Kaynak Koruyucu Ekipmanları Nelerdir